Wednesday, October 12, 2011

Jour 26: Absente

Je m'excuse, mais je serai absente aujourd'hui.  Voici les travaux.


1.  Find a partner.  No groups of three, no individuals.
2.  Go to room 309.
3.  Log into a computer (1 per partnership).
4.      a)Find a youtube clip of no more than 10 minutes that we could use for FdJ.  The clip must be in FRENCH.
    b) Watch the clip and create 3 questions (in FRENCH) for the clip. 
    c)Email me the link to the clip AND the three questions.
    email address is kovicha@hdsb.ca

5.      a)Find a French music video that we could possibly use for musique vendredi. 
    b)Watch the video to confirm it is acceptable to see in class. 
    c)Find the lyrics for the song (using google, type in the name of the song and the word LYRICS in the search bar). 
    d) Copy the lyrics to a word document.  Create a page that I would give to you (with words blanked out for you to fill in). 
    e) Email me the link to the song and attach your two word documents (one with blanks, one with the answers).  kovicha@hdsb.ca

Jour 25: Un mélange

1.  DEAR
2.  FdJ: Les Simpsons    Les voix
3.  Learning skills from yesterday.
4.  Les mots intérrogatifs: présentation
5.  Une exercise

DEMAIN: le blog

Tuesday, October 11, 2011

Jour 24: Learning Skills

Finissez le filme.

1.  FdJ: Winnie encore!
  • Que veut Darby?
  • Quel couleur sont les uniformes des détectives?
  • Quel type de queue crée Winne et Tigre?
  • Qu'est ce que c'est le talent de Winnie?
  • Qu'est ce que c'est la fonctionne de la queue d'Eyore?
  • Est-ce que ça marche?
  • Qui partage leur queue?
  • Comment est-ce que Darby montre qu'elle est contente?
2.  Learning Skills:  We are going to discuss the learning skills on the provincial report card.  You will be put into groups and given one category.  On a piece of chart paper please:
  • describe the learning skill (What would I see in the classroom if you were achieving the skill?)
  • outline different projects/activities/evaluations you could do to demonstrate your proficiency
3.  Present your Learning Skill to the class.  We will come up with a set of criteria for each skill that will be posted in class and on the blog.

4.

Wednesday, October 5, 2011

Jour 22: Révision et filme

1.  Discutez les résultats de test d'unité.  Corrigez-les.
2.  Filme.

Tuesday, October 4, 2011

Jour 21: Test et Winnie

1. FdJ: Winnie
  • Qu'est ce que c'est le problème?
  • Qui est un personnage principal?
  • Que veut Winnie?
  • Qu'est ce que CocoLapin vend?
  • Pourquoi Tiggre chante?
  • Qui aide Winnie?  Qu'est ce que Winnie cherche?
2.  Test
3.  Choissisez le filme pour demain.
4. DEAR (Si nous avons le temps qui reste).

Monday, October 3, 2011

Jour 20:

1.  FdJ: Les conductuers  
  • Est-ce que c'est une vraie classe?
  • Pourquoi est-ce ques les gens font un vidéo comme ça?
2.  Révision pout le test demain: les verbes réflechis, les adjectifs
  • regardez vos notes et faites une révision des verbes en -er, -ir et -re
  • écrivez 5 questions de révision (ex. Je (manger) _________________ un pizza).
  • regardez vos notes et faites une révision des adjectifs
  • écrivez 10 questions de révision (ex. Les filles sont (beau *masc, sing.) ____________________)
  • regardez vos notes et faites une révision des verbes réfléchis
  • écrivez 10 question de révision (ex. Il (se lever)  ________________________ à 9h00.)
3.  Apportez-moi vos 25 questions de révision.
4.  Faites une page de révision d'un(e) pair(e).
5.  Corrigez les questions faites par votre paire.